HOMEPAGE | NATUURLIJKE VOORDELEN | ONS ADRES | AGENDA | DIVERSE CURSUSSEN | EVEN MAILEN | SAI DHARTI | REIKI | TACHYON ENERGIE | MEDITATIE | WITTE MAGIE | ENGELEN | VEEL GESTELDE VRAGEN | GENEESKRACHTIG WATER | WAT BEHANDELEN EN WAT KOST HET | ANNEN EN OMGEVING | LINKS | WIJSHEDEN | LEEFREGELS | ADEMHALINGS OEFENING | AFFIRMATIE | AURA | WIEROOK | WIEROOKGEUREN | TAROTKAARTEN | BURN-OUT | E-MAILFORMULIER | GEVOELIGHEID | WEERVERWACHTING | WEBWINKEL | TEGENSLAGEN | KAARSEN BIJ ELKE GELEGENHEID | WAT ME BEZIG HOUD

              Praktijk Natuurlijke Geneeswijze en Opleidingen   Healinghands of Energy     

Lammert de Jonge Vlouwakkers 24  9468HA   Annen  Tel:0592-271989 of lammert@geneest.nl

 

                                                              Ademhalings oefeningen

 

Als je op de juiste manier probeert te ademen dan kom je in de regel snel tot ontspanning. Een diepe ademhaling zorgt voor groter en beter gevoel van rust. Ademhalingsoefeningen kunnen je helpen om te ontspannen voordat je met de meditatie begint. Bij een diepe ademhaling moet je niet alleen je borstkas verbreden maar ook je buik naar voren laten komen. Adem op een gecontroleerde langzame en aangename manier in  en uit.

 

Een oefening

Ga op een gemakkelijke stoel zitten met je rug recht. Haal diep en regelmatig adem en sluit je ogen. Concentreer je volledig op je ademhaling. Om je beter te concentreren kun je altijd zeggen adem in en adem uit voordat je aan het in of uit ademen begint. Met  de regelmatige diepe ademhaling  ga je door en houd de aandacht erbij hoe de adem naar binnen en buiten stroomt. Als je goed oplet zul je merken dat er tussen het moment van in- en uitademen een pauze zit. Het is eigenlijk maar een fractie van een seconde maar concentreer je hier op. Houd niet je adem in. De ruimte tussen de twee ademtochten in noemt men de staat van gedachtenloosheid. Ga door met je ademhaling maar concentreer je op dat rustpunt. Iedere keer als je bij dat rustpunt bent dan concentreer je je er op, zolang en zo goed als je dat kunt. Naarmate je dit vaker oefent zal het steeds gemakkelijker worden je hierop te concentreren. Als er gedachten zijn die je aandacht afleiden, richt je dan weer volledig terug op je ademhaling. 

 

Laatste wijziging op: 22-10-2014 19:43